dimecres, 20 de novembre de 2013

SON ELS PROPIS DIRIGENTS ELS QUE FAN MUSICA A LA SEVA EMPRESA



 A Barcelona funciona una consultora internacional d'origen holandés, amb seus a Alemanya, Gran Bretanya i Espanya, Crossmo, que ajuda a les empreses a millorar els seus equips de dirigents i a millorar la seva estrategia de negoci. Ho fan tot creant musica o mosaics.

Son els propis dirigents de l'empresa els que realitzen activitats artistiques com una forma d'introducció al treball creatiu. Treballar junts fent una composició musical o interpretant la peça que han creat pot ser una excellent introducció a la propia activitat laboral.

Podem veure un exemple de directius de HP tot fent d'artistes, ajudats per personal de Crossmo

taller de sinfonomia

Curiosament, els participants milloren les seves capacitats professionals tot fent un exercici artistic. Podem dir que l'art és una introducció a la seva feina que no necessita paraules. A la teva feina ho fas com amb la musica o amb el mosaic

Evidentment, Crossmo proposa aquests serveis a empreses que volen renovar la seva visió o la seva estratègia. Empreses que s'estàn creant o que tenen un model de negoci molt innovador.
No ens extranya doncs que hagin fet un taller a ESADE Creapolis, el centre on treballen nous emprenedors per a posar a punt els seus projectes.
creapolis

Certament és notable que moltes coses s'expliquen i s'entenen millor amb musica que amb paraules. Això val per a expressar sentiments pero també ho trobem a les empreses. Per exemple, si volem fer entendre al personal que innovar no es sempre agradable per la persona que participa, per que com més llibertat tenim , més incòmodes ens sentim.
Afrontar aquesta situació pot ser dificil. Amb paraules no serà gàcil entrar en materia. Ens frena la por al fracàs. Dons aqui ens pot ajudar la musica: ho sentim i ho entenem, sense paraules
Aqui en veiem una demostració:
Concierto y co-creación

Ens queda pendent una pregunta: a l'escola, al barri o a l'empresa, quines coses podriem comunicar millor amb musica, pintura, video...que amb paraules?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

La creació, tal com es presenta actualment, recorda l'agitació browniana: moviments aleatoris de partícules insignificants.
Milers, milions d'individus donant pals de cec, a veure si sona la flauta per casualitat i guanyen alguns calerons.
Oportunisme, en definitiva.
Pèrdua de temps subvencionada amb els diners dels contribuents.

Santi Guillen ha dit...


L'Anonim ens diu coses molt raonables.

Ara tenim una moda al voltant d'aquesta paraula, creació.

Crec que , com tu dius, pot ser un engany. Una emoció que passa i que no ens deixa res, potser una drepressió.

Per això crec que ens cal paralr de creació+innovaciò. El cami de la innovació és més llarg, exigent, demana metode, objectius valoració dels resultats. Tant se val si parlem d'innovació d'un producte o d'una societat.
Sense valoració no hi ha projecte