Un i altre tenen molt bon aspecte. Quina llàstima que això no arribi a tots.
Però anem començant. Millor tard que mai.
El més recent es diu “Mostra tot dansa”:
http://www.mercatflors.cat/fitxa/457/projecte-de-dansa-per-a-secundria
http://www.mercatflors.cat/fitxa/457/projecte-de-dansa-per-a-secundria
i surt del Mercat de les Flors, l’Institut d’educació de Barcelona i l’Institut del Teatre.
Proposen la dansa contemporània com una vivència i experiència tan personal com col·lectiva per a tot l’alumnat dels Instituts d’Ensenyament Secundari públics de Barcelona que s’hi han volgut acollir.
Organitzat en diverses fases de treball: formació de professorat, creació coreogràfica conjunta i mostra dels resultats a l’escenari.
Enguany incorporen un coreògraf professional. Això comença doncs ser art.
De moment, no en sé molt més que això. Però en parlarem, quan tindrem més noticies.
L’altre projecte es diu “En Residència” per que compten amb un artista plàstic que està com “resident” en un institut, durant mesos. Enguany ho fan a cinc instituts. Ho gestiona el grup A Bao A Qu www.abaoaqu.cat
Amb el suport del Consorci d’educació de Barcelona (Generalitat i ajuntament) http://www.edubcn.cat/ca/
Petits però molt interessants, si jutgem pel que ens expliquen.
Els creadors intervenen als instituts com a autors, desenvolupant una obra pròpia. Hi ha participació, diàleg i el contacte directe dels alumnes amb l’obra i amb el seu creador.
La reflexió i l’anàlisi també són parts molt importants del procés d’aprenentatge. Han creat blocs., un per cada projecte,que faciliten el procés compartit.
Els propis artistes presenten algunes reflexions . Què significa per un artista col·locar el seu taller en mig de nois i noies d’un institut ? Molt, pel que diuen. No en surten pas indiferents. Si ho sapiguessin els artistes de la ciutat, farien cua per a ser-hi.
Això diu, entre altres reflexions, Salvador Juanpere :
Sovint el nostre treball és endogàmic, acollim referents del nostre propi
món cultural, disciplinari, per retornar-los de nou al propi
món al que pertanyem en una mena de flux retroactiu.
Participar en projectes d’aquesta mena dóna una força
centrífuga al nostre mètode de treball que el fa sortir dels
llindars del conegut, alimentar-se de vida, de realitat.
món cultural, disciplinari, per retornar-los de nou al propi
món al que pertanyem en una mena de flux retroactiu.
Participar en projectes d’aquesta mena dóna una força
centrífuga al nostre mètode de treball que el fa sortir dels
llindars del conegut, alimentar-se de vida, de realitat.
Un altre artista, Lluís Sabadell Artiga, diu:
Durant aquests mesos han succeït moltes coses que a
tots ens han meravellat. Però, sobretot n’hi ha una que
crec que és la que destacaria més: el fet de formular les
preguntes i de fer-ho correctament (“Com milloraries el
teu carrer?” o “Què trobes a faltar en aquest espai?”,
etc.), dirigir-les d’una manera tan personal i col·locar-les
a l’espai públic engega uns mecanismes mentals que
tenim adormits, i ens fa reflexionar d’una manera diferent
sobre l’espai urbà i el nostre paper com a actors actius.
I per acabar, perquè no acabaríem mai, una frase del grup A Bao A Qu que diu molt amb poques paraules: pels alumnes això és creació: “una oportunitat de ser subjectes” crec que és la que destacaria més: el fet de formular les
preguntes i de fer-ho correctament (“Com milloraries el
teu carrer?” o “Què trobes a faltar en aquest espai?”,
etc.), dirigir-les d’una manera tan personal i col·locar-les
a l’espai públic engega uns mecanismes mentals que
tenim adormits, i ens fa reflexionar d’una manera diferent
sobre l’espai urbà i el nostre paper com a actors actius.
O sigui, gent creativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada